V České spořitelně jsem se naučil pracovat s lidmi
27. 1. 2020Jak jste získal práci v České spořitelně?
Celý život jsem si myslel, že budu profesionální hokejista a když jsem kvůli zranění musel mít minimálně roční pauzu, měl jsem na výběr – buď budu sedět doma, nebo se pokusím profesně posunout v jiném odvětví. Nejlepší kamarád mě inspiroval nápadem zkusit práci právě ve financích. Během pohovoru jsem neměl tušení, co po mně chtějí. Naštěstí Česká spořitelna hledala mladé lidi, a tak mi i přes rozpačitý začátek dala šanci a v Náchodě jsem naskočil na pozici bankéře.
Co jste předtím vystudoval?
Střední průmyslovou školu, což mi potvrdilo, že je dobré zkusit štěstí i mimo obor. Hlavně se ukázalo, že žádná škola vás nenaučí, co je v současné době nejvíc potřeba, a to umět pracovat s lidmi a pro lidi. Ve Spořce jsem začínal od nuly a postupně nenásilně rostl. Dnes k nám přicházejí mladí po škole a jediné, co je zajímá, je okamžitá kariéra, co nejvíce volna a spousta peněz. Ale abych mohl dneska vést 600 lidí, chtělo to spoustu času, úsilí, kreativity, seberozvoje a také dobře porozumět tomu, o čem je práce s klienty.
Má i dnes Česká spořitelna zájem o mladé lidi?
Určitě ano. Na centrále jsou mladí lidé hodně důležitou součástí a dáváme jim velký prostor. Na pobočkách máme zájem o lidi ideálně se zkušeností. Tím nemyslím hned odpracovaná léta, ale taková brigáda v řetězci s rychlým občerstvením je dobrá zkouška toho, jestli mám základní pracovní návyky. Důležitou součásti práce bankéře je dobře poradit klientovi, tedy přistupovat k němu, jako kdyby se staral o své vlastní peníze. Finanční gramotnost a dobrý přehled o fi nancích a produktech jsou základními předpoklady bankéře v ČS. Máme však ideální náborový program, který se jmenuje bankéř na zkoušku, kde uchazeč, tedy klidně absolvent, chodí na týdenní pracovní, placenou stáž a zjišťuje o čem práce bankéře je a pokud se představy jeho a manažera potkají, může k nám nastoupit třeba hned.
Čím byste motivoval absolventy středních škol, aby k vám poslali životopis?
Naše banka jde v současné době tak rychle dopředu, že jí konkurence přestává stačit. Je to hlavně proto, že hodně investujeme do svých zaměstnanců. Na pobočkách vytváříme odpočinková místa, vzděláváme je, pořádáme teambuildingy, společné víkendy, což příspívá k dobré týmové atmosféře. Banka hodnotí své manažery také za spokojenost zaměstnanců a to je revoluční. V neposlední řadě jsou zde také rozmanité kariérní cesty. Každý si může zvolit, zda se chce rozvíjet na pozici bankéře, vydat se směrem specializace a nebo jít manažerskou cestou.
----------------------------
PETR ROPICKÝ (31), regionální ředitel České spořitelny, hrál do dvaceti let profesionálně hokej. Po zranění začal pracovat jako bankéř. Postupně vedl menší tým, ve 23 letech dostal na starosti celou oblast s 80 zaměstnanci a dnes má v rámci regionu pod sebou 600 lidí. Mezi jeho koníčky patří zahrádka, dobré jídlo, občas zajde do posilovny a rád odpočívá na horách.