OZP: Naší misí je zajistit klientům zdravotní péči v prvotřídní kvalitě a odpovídající šíři | Absolvent.cz

OZP: Naší misí je zajistit klientům zdravotní péči v prvotřídní kvalitě a odpovídající šíři

Co kdyby se váš zaměstnavatel zajímal o vaše názory a pocity? V Oborové zdravotní pojišťovně si podle slov Petra Valcháře nikdo na nic nehraje. Jak sám říká, zaměstnanci tu mezi sebou nebojují. A právě kvůli této otevřenosti se rozhodl pro kariéru v OZP.

Jste 3. největší zaměstnaneckou pojišťovnou v ČR. Kolik zaměstnanců máte pod sebou vy?

Celá OZP má zhruba 400 zaměstnanců. V oddělení IT máme 34 interních zaměstnanců, ale spolupracujeme taky s řadou externích IT dodavatelů.

Jaké rozvojové aktivity OZP nabízí svým zaměstnancům?

V rámci tréninkových programů si u nás absolventi mohou projít více odděleními, aby zjistili, jaká práce jim je bližší. Máme poměrně zajímavý rozpočet na školení. Každý náš zaměstnanec má vizi, kam se chce posunout a jiné rozvojové potřeby. Pro absolventy IT oborů nabízíme řadu školení na podporu a rozvoj různých aplikací, analytických dovedností – např. na program Java nebo analytické nástroje, UML a jiné.

Jak jste se dostal na současnou pozici? Jaký byl váš kariérní progres?

V oboru jsem začínal už jako student, kdy jsem vytvářel weby nebo programy na zakázku. Po studiu jsem nastoupil do České spořitelny jako programátor. Do OZP jsem přišel před rokem a půl. Před tím jsem si prošel řadou IT manažerských pozic – například v ČSOB nebo České pojišťovně. Během toho jsem sbíral potřebné know-how a zkušenosti, které zde maximálně uplatňuji.

Je v OZP možný kariérní progres napříč odděleními?

Určitě. Řada zaměstnanců, kteří nyní působí na manažerských postech, zde vyrostla. Nastoupili jako řadoví zaměstnanci a postupně se dostali až na vrcholové manažerské pozice. Máme tu dva kolegy na manažerské pozici, kteří tu pracují zhruba 20 let a teď se chystají do důchodu. Právě oni jsou toho příkladem.

Dokážete nám popsat firemní kulturu OZP?

Řekl bych, že je hodně volná. Lidé si tu moc nepotrpí na hierarchii, jak u korporací bývá zvykem. Důvod, proč jsem do této firmy šel, je právě ta otevřenost. Zaměstnanci se nebojí říct svůj názor – mluvit o tom, co cítí nebo co by rádi změnili. Vyzdvihl bych velmi dobré kolegiální vztahy, dobrou náladu na pracovišti a potřebu táhnout za jeden provaz. Zdá se mi, že se tu oproti jiným firmám, které jsem si zažil, nijak „nebojuje“.

„LIDÉ SI TU MOC NEPOTRPÍ NA HIERARCHII, JAK U KORPORACÍ BÝVÁ ZVYKEM.“

Jak časté jsou firemní akce?

Asi tou největší a nejvýznamnější je firemní večírek, který se koná jednou za rok a kam jsou pozváni všichni zaměstnanci – s proslovem generálního ředitele, kulturním programem a rautem. Každý tým si ale může realizovat vlastní outdoorové setkání. My v IT jsme minulý rok měli takový sraz ve sklípku na Moravě a řekl bych, že setkání celý tým velmi pozitivně stmelilo. Bylo to až příkladné. Nebo jsme měli celofiremní sportovní akci s názvem GCC – Global Corporate Challenge, která byla zároveň globální výzvou a při které jsme si prostřednictvím krokoměrů a webové aplikace zaznamenávali své kroky. Vzájemně jsme se předháněli v tom, kdo toho více nachodí. Lidé si přestali telefonovat a namísto toho se navštěvovali osobně v kancelářích, aby měli více kroků. Této akce se zúčastnilo zhruba 140 kolegů z firmy.

Jaká je vize společnosti? A jak konkrétně ji naplňujete vy, potažmo Vaše oddělení?

Naší misí je zajistit našim klientům zdravotní péči v prvotřídní kvalitě a odpovídající šíři. Oddělení IT se stará o aplikační podporu všech klíčových procesů, které umožňují poskytovat našim pojištěncům dané služby. Já osobně ji naplňuji tím, že řídím IT úsek tak, aby aplikace nepřetržitě fungovaly a jejich rozvoj byl plynulý a v souladu s legislativními úpravami. OZP poskytuje také některé nadstandardní služby – např. jako jedna z mála na trhu nabízí plně online webovou aplikaci VITAKARTU ONLINE, která umožňuje řadu interakcí našich pojištěnců řešit právě přes tuto elektronickou cestu. Chceme se stát elektronickou pojišťovnou v maximální možné šíři, a proto neustále prohlubujeme naše elektronické produkty a služby.

Jaké hodnoty firma zastává?

Naše hodnoty se hodně opírají a dobré vztahy mezi kolegy a pohodu na pracovišti. Zároveň o osobní odpovědnost za vykonanou práci a úsilí, které přinese prospěch našemu pojištěnci.

Jak se OZP odlišuje od konkurence?

Službami, které nabízíme. Vstřícností. A také vizí být v maximální míře elektronickou pojišťovnou. Ale i drobnostmi, jako je například rychlost úhrady faktur od zdravotnických zařízení. Máme jedinečný produkt na trhu – Asistenční služba, kde máte 24/7 online k dispozici lékaře na telefonu.

Jaké benefity nabízí OZP?

Mezi ty základní (a skoro samozřejmé) patří stravenky nebo 13. plat. Ale existují i mimořádné bonusy, například za realizované projekty nebo v případě, že se firmě daří. Příspěvek na penzijní spoření až 900 Kč měsíčně. Také benefity týkající se sociálního fondu – každý má možnost vyčerpat až 4 000 Kč ročně, např. na sportování nebo dovolenou. Flexi Passy v hodnotě 4 800 Kč. Dále flexibilní pracovní dobu, sickdays, případně homeoffice a 5 týdnů dovolené. Pro někoho může být výhodou i to, že zde není nutností znalost cizího jazyka.

V čem vás manažerské schopnosti obohatily v běžném životě?

Ve schopnosti vyjednávání. Třeba když jednám s obchodníkem o ceně. A také při vyjednávání s manželkou nebo dětmi.

PETR VALCHÁŘ

vystudoval Fakultu elektrotechniky se zaměřením na výpočetní techniku na ČVUT. Svou profesní dráhu začínal jako programátor internetového bankovnictví v České spořitelně, dále pracoval v různých IT manažerských rolích v několika pojišťovnách a bankách v ČR. V současné době je členem vedení OZP v roli CIO. Ve volném čase se věnuje své rodině, sportovním aktivitám a cestování.

Články ze stejné kategorie