Mazars: Místo konkurenčního boje přátelská atmosféra | Absolvent.cz

Mazars: Místo konkurenčního boje přátelská atmosféra

Přátelské prostředí a dobré vztahy na pracovišti patří mezi nejdůležitější faktory pro výběr budoucího zaměstnavatele. Vyzpovídali jsme Tomáše a Petru, jestli to platí i v Mazars. Zajímalo nás, proč se svoji kariéru rozhodli budovat v prostředí poradenské společnosti. Zároveň jsme se jich zeptali, jak probíhal přijímací pohovor a jaké byly jejich profesní začátky. Oba se svorně shodují, že zajímavé pro ně bylo zázemí mezinárodní firmy, která působí v 86 zemích světa a možnost kariérního růstu.

Na České zemědělské univerzitě, kde jsi studoval, ses určitě setkal s mnoha pracovními nabídkami. Proč ses rozhodl přihlásit se zrovna na pozici asistenta auditora v Mazars? 

Ve svém okolí vidím, že spousta lidí tráví čas na stejné pozici několik let. Z mého pohledu je důležité nestát na místě a profesně se vzdělávat. Pro váš růst je zároveň velmi důležité získávat nové zkušenosti od profesně starších kolegů. Řekl jsem si, že chci pracovat v silné mezinárodní skupině, zároveň mě nelákala velká korporace, kde se ztratíte v anonymním davu, a nikdo si vás nevšímá. V Mazars se mi líbil individuální přístup a možnost kariérního růstu, který může být poměrně rychlý, protože firma neustále roste a potřebuje zkušené lidi, kteří jsou ochotni se učit. 

Jak probíhalo v Mazars výběrové řízení? 

Moje výběrové řízení bylo tříkolové. V prvním kole jsem absolvoval písemný test, následně jsem se na ústním pohovoru setkal s manažerkou z oddělení auditu a z HR. Líbilo se mi, že jsme se rovnou bavili o auditu a mohl jsem se na cokoliv zeptat. Na základě tohoto pohovoru jsem postoupil do finálního kola, kde jsem se setkal přímo s partnerem oddělení. Zaujalo mě, že součástí pohovoru je i simulovaný rozhovor s klientem. Líbilo se mi také, že v Mazars nejsou žádná síta, žádná assessment centra. Jakmile si vás manažer nebo partner vybere, velmi rychle obdržíte pracovní nabídku a nemusíte vyčkávat týdny jako u jiných společností. 

„KAŽDÝ MŮJ PRACOVNÍ DEN JE JINÝ." 

Jaká je tvoje náplň práce? Jak probíhá běžný den auditora? 

Hodně komunikuji s klienty, navštěvuji jejich firmy a moje práce je velmi pestrá. Dá se říct, že každý můj pracovní den je jiný. V rámci jednotlivých zakázek také hodně cestuji po různých městech v regionech, kde mám příležitost poznávat, jak fungují velké firmy zevnitř. Právě ta pestrost mě na tom baví nejvíce. 

Když se řekne auditor, spousta lidí si představí práci „od nevidím do nevidím“. Je to tak ve skutečnosti? Jaký je v Mazars work-life balance? 

Práce auditora je časově náročná, nicméně vysoké pracovní nasazení je firmou kompenzováno v podobě dovolené navíc a celou řadou dalších benefitů. Výhodu vidím také v tom, že léto je pro auditory „mrtvá sezóna“, a tak mám možnost vycestovat třeba i na měsíční dovolenou. 

Pracuješ v Mazars 2,5 roku. Začal jsi na asistentské pozici a během této doby jsi povýšil o tři pozice. Jak se ti to povedlo? A jaký je v Mazars vůbec prostor pro kariérní růst? 

Po prvním povýšení po úvodním roce se mi loni v rámci ročního hodnocení podařilo jednu pozici přeskočit, a z asistenta jsem se dostal mezi seniory. Velmi mne to potěšilo a jen jsem se utvrdil v tom, že ke každému se tady přistupuje individuálně a nejede se jen podle nějakých tabulek. Prostor pro kariérní růst je tu tedy velký a je možné ho docílit relativně rychle. Důležitá je snaha neustále se učit a pracovat na sobě. 

Jak vypadá trainee program? 

Já osobně jsem se trainee programu neúčastnil, nastoupil jsem do Mazars až po absolvování VŠ. Trainee pozice v auditu je v podstatě totožná s pozicí asistent auditora, na kterou jsem nastupoval já. Jediný rozdíl je v tom, že trainee je studentská pozice a neočekává se práce na plný úvazek. Tady je jediným omezením, že kvůli kontinuitě zakázek je třeba, aby student pracoval v rámci oddělení alespoň 2 celé týdny v měsíci od pondělí do pátku. Z pohledu náplně práce funguje trainee úplně stejně jako asistent auditora. Účastní se školení, jezdí na auditní zakázky ke klientům… je tedy plnohodnotným členem týmu. Pro nás seniory je samozřejmě skvělé, když nám pak studenti přejdou z trainee pozice na pozici asistent auditora. Máme pak dobrý pocit, že čas, který jsme jim věnovali, nebyl zbytečný a můžeme pak pokračovat v jejich dalším školení a vedení. 

TOMÁŠ BARTHELL (27) 

působí v oddělení auditu Mazars již třetím rokem. Vystudoval obor Provoz a ekonomika na České zemědělské univerzitě v Praze. Specializuje se především na audit finančních institucí. Ve volném čase rád běhá, chodí do posilovny a občas si zajde do kina na dobrý film. 

Jak ses dozvěděla o Mazars? 

Před nástupem do Mazars jsem působila v menší účetní firmě. Lákala mě možnost rozvoje v rámci daňového poradenství a o značce Mazars jsem v té době měla povědomí. Zbytek informací jsem si zjistila z webových stránek. Líbilo se mi, že daňové oddělení je tu rozděleno na různé týmy a máte možnost se specializovat přímo na konkrétní typ daně. Hledala jsem uplatnění v rámci větší, stabilní a mezinárodní firmy. To jsem v Mazars našla a rozhodně nelituji. 

„MAZARS UMOŽŇUJE VŠEM KARIERNÍ RŮST." 

Proč byl tvojí první volbou? 

Kromě možnosti specializace, v mém případě na daň z přidané hodnoty, jsem od kamarádů měla informace, že je tady sympatická firemní kultura. To všechno se mi po nástupu do Mazars potvrdilo, všichni si tykáme, je tady skvělý kolektiv a dobrá spolupráce s ostatními. Vztahy jsou tu kolegiální a přátelské, žádné ostré lokty nebo nezdravá rivalita. S kolegy se potkáváme i po práci ve volném čase, jezdíme společně na hory do Alp, sjíždíme řeku nebo vyrážíme do sklípku na Moravu. Nedávno jsme třeba byli společně bruslit a chystáme se na kurz vaření thajské kuchyně. V Mazars si zkrátka rychle najdete nové přátele a v žádném případě se nenudíte. 

Jaká je tvoje hlavní náplň práce? Jak probíhá běžný pracovní den daňaře? 

V našem týmu máme přidělen určitý počet klientů, kterým zpracováváme daňová přiznání a současně pro ně vytváříme doporučení a stanoviska k určitým daňovým otázkám, které v rámci jejich firmy řeší. Kromě toho za ně i někdy komunikujeme s finančními úřady a obhajujeme jejich kroky v daňové oblasti. Má práce rozhodně není jednotvárná. Člověk se neustále dostává k novým výzvám. 

Jak probíhá vzdělávání daňového poradce v rámci firmy? 

Vzdělávání je u nás hodně podporováno. Začíná interním školením pro nováčky. Poté se zapojíte do našeho vzdělávacího systému „Mazars University“, kde školí vybraní odborníci z celé firmy. Kromě interních školení máme možnost účastnit se spousty externích školení a s postupem na vyšší pozice máte možnost vycestovat i na mezinárodní odborné konference. Co se mi také moc líbí, že Mazars podporuje zaměstnance ve skládání zkoušek na daňového poradce. Myslím si, že firma se nově příchozím zaměstnancům velmi věnuje. 

Jaké benefity poskytuje zaměstnavatel? 

V první řadě to jsou naše různé sportovní a kulturní akce, které firma podporuje. Dobrým benefitem je i flexibilní začátek pracovní doby nebo možnost využívat home office. Máme tu také benefitní systém kafetérie. Každý zaměstnanec obdrží do kafetérie body, které může čerpat na volnočasové aktivity nebo nákupy. Bonusem může být i to, že sídlíme v centru Prahy. Jedním z nejoblíbenějších benefitů je, že o prázdninách máme dny volna navíc nebo krátké pátky, což se v létě vždycky hodí. 

PETRA SLOBODZIANOVÁ (28) 

pracuje v daňovém oddělením Mazars celkem 3 a půl roku a specializuje se na daň z přidané hodnoty. Je absolventkou oboru Veřejná správa na Vysoké škole finanční a správní v Praze. Ve volném čase působí jako aktivní rozhodčí stolního tenisu, jezdí na kole nebo leze na horolezecké stěně. Je fanynkou punkové hudby a fotbalové SK Slavia Praha. 

 

Články ze stejné kategorie