LINKEDIN SERIÁL: JAK SE ZVIDITELNIT NA LINKEDIN | Absolvent.cz

LINKEDIN SERIÁL: JAK SE ZVIDITELNIT NA LINKEDIN

Profil na LinkedIn už máte vyplněný základními informacemi. Teď je načase ho trochu okořenit a zviditelnit.

LinkedIn na rozdíl od životopisu nabízí neomezený prostor. Je to tedy skvělá příležitost, jak prezentovat nejen své profesní a studijní úspěchy, ale také, jak představit svou osobnost, a odlišit se tak od tisíců dalších. Prostřednictvím LinkedIn můžete ukázat, jakým směrem se chcete do budoucna ubírat, v čem byste se rádi dále rozvíjeli a co můžete nabídnout. LinkedIn totiž neslouží jen pro to, aby si vás našel potencionální zaměstnavatel. Je to hlavně platforma, kde můžete prezentovat sami sebe, budovat svoji osobní značku a také síť kontaktů.

JAK SE TEDY MŮŽETE ZVIDITELNIT

1 Staňte se hvězdou
Lidé se silnějším profilem se zobrazují ve vyhledávání výše. Co tedy udělat pro to, abyste se hvězdou stali? Nahrajte kvalitní fotografii a nastavte lokalitu a obor, ve kterém pracujete. Vyplňte svou aktuální pozici i s popisem a také alespoň dvě předchozí pozice. Vyplňte své vzdělání a vyberte alespoň tři dovednosti. Ovšem čím více dovedností, tím lépe. Jsou to totiž klíčová slova, díky kterým se objevíte ve výsledcích vyhledávání. Dále je důležité mít alespoň 50 spojení prvního stupně.

2 Vylaďte svůj titulek
Titulek je to první, co lidi vidí hned pod vaší fotografií. V čem jste jedineční? Prodejte se!Mnoho lidí tam má Student ve škole XY, nebo například Obchodní manažer ve společnosti XY. To ovšem není to, co vás definujte jako osobnost a odlišuje od ostatních.

3 Napište zajímavé shrnutí
Headhunteři či recruiteři nehledají na LinkedIn pouze profesionály s letitými zkušenostmi a bohatou kariérní historií. Často hledají ty, kteří mají především zájem se nadále rozvíjet a zdokonalovat, a svou osobností by zapadli do jejich týmu. Shrnutí je jedinečné místo pro to, abyste zaujali, prodali své přednosti a motivovali personalistu, aby se vaším profilem dále zabýval.Je to místo, kde můžete prodat svou vášeň a přesvědčit, že právě vy jste ta správná volba. Napište o sobě v 1. osobě pár řádků o tom, kdo jste, co znáte a umíte, co chcete dělat a proč.

LinkedIn práci sám od sebe neudělá, je to ovšem skvělý nástroj, jak se dostat k novým příležitostemči vytyčeným cílům.

Sbírejte relevantní kontakty
Rozšiřování sítě je na LinkedIn velice důležité. Ale pozor. Dbejte také na to, jakým směrem se vaše spojení posouvají.Sbírejte kontakty především v oblasti, o kterou se zajímáte. Nedáváte tak totiž najevo pouze zájem o dané odvětví, ale také tím ukazujete, že už v oboru někoho znáte.

Zapojujte se do skupin
Přidejte se do několika skupin v oblastech, o které se zajímáte. Získáte tak spoustu nových informací, dozvíte se, co nového se děje, a budete se aktivně rozvíjet. Recruiteři navíc skupiny využívají k cílenému vyhledávání.

Buďte aktivní
Na LinkedIn se vyplácí být aktivním uživatelem. Dejte například Like článku, který vás zaujal, nebo ke komentáři, se kterým souhlasíte. Přidávejte vlastní komentáře. Nic vás to nestojí. Čím více se budete zapojovat do různých diskuzí, něco publikovat či sdílet, tím spíše si vás všimne potenciální zaměstnavatel.Uvidí, že sdílíte stejné názory, nebo ve vás najde potřebné nadšení v určité oblasti, kterou vyhledává. Pak už se jen stačí kouknout na váš profil a nabídka je na cestě. 

Získejte doporučení 
Vytipujte si několik lidí, se kterými jste pracovali či studovali a poproste je o napsání doporučení. Mnoha lidem nedělá problém vyzdvihnout přednosti někoho jiného, ovšem v případě jejich vlastní osoby často narazí. Přátelé či kolegové na vás mohou vidět klady, kterých si ani sami nejste vědomi nebo je nepovažujete za důležité. Doporučení je tedy další příležitost, jak se prodat a ukázat své silné stránky.

 

Nejste si se svým LinkedIn profilem jisti?

Přidejte si mě a využijte bezplatnou konzultaci.
Marie Novotná
m.novotna@techhunt.cz

Články ze stejné kategorie

PROČ JE DOBRÉ SOUZNÍT S FIREMNÍ KULTUROU

Aby byl člověk v práci spokojený, potřebuje kromě odpovídajícího platu také pracovní prostředí, ve kterém se bude cítit dobře. Potřebuje ctít a vyznávat podobné hodnoty a věřit vizím, které firma má.