MONETA Money Bank: Staneme se digitálním lídrem na trhu | Absolvent.cz

MONETA Money Bank: Staneme se digitálním lídrem na trhu

MONETA Money Bank, s milionem klientů čtvrtá největší banka v zemi, v současné době prochází významnou transformací. Ta v praxi znamená velkou kariérní příležitost v mnoha oborech, a to nejen pro absolventy. Zdejších tři a půl tisíce zaměstnanců společnými silami pracuje na náročném úkolu - dělat z firmy digitálního lídra na bankovním trhu.

„USILUJEME O TO, ABY SE KAŽDÝ ZAMĚSTNANEC CHOVAL JAKO PODNIKATEL, KTERÝ TU FIRMU VLASTNÍ.“ 

Jaká je vize IT oddělení do budoucna? 

Vizí IT oddělení je být hlavním motorem pro to, aby se MONETA Money Bank stala digitálním lídrem na českém bankovním trhu. Za tím účelem jsme spustili projekt MONETA Digital.

V čem je tento projekt jedinečný? 

Služby a produkty pro naše klienty inovujeme agilním způsobem, to znamená ve velice krátkých cyklech. S tím souvisí také automatizace všech klientských i firemních aktivit na úkor papírování. Usilujeme o to, aby se každý zaměstnanec choval jako podnikatel, který tu firmu vlastní. 

Když to vezmeme v kontextu s konkurencí, jak to změní svět bankovnictví? 

Klienti čím dál více využívají služby on-line, jako je mobilní či internetové bankovnictví. Přes tyto digitální kanály si dnes snadno zřídíte účet, načerpáte úvěr nebo sjednáte cestovní pojištění. 

Projekt MONETA Digital běží už dva roky. Dá se definovat, za jak dlouho bude dokončen? 

Plánujeme, že v roce 2020 bude půlka banky fungovat agilně. Letos naplno rozjíždíme implementaci agilního řízení v klíčových odděleních. Začali jsme v on-linových oblastech – výsledkem je například naše mobilní bankovnictví Smart Banka, která od veřejnosti dostala ocenění Mobilní aplikace roku 2017. 

Dokážete jako ředitel IT říct, jaký má tento projekt vliv na příliv nových klientů? 

Jsem přesvědčený, že v době sociálních sítí a on-linu přežije jedině ta banka, která má co nabídnout. Naše bankovní služby využívá hodně klientů, kteří se zajímají o moderní technologie, tráví mnoho času v digitálním prostředí a požadují dostupnost bankovních služeb kdykoliv a odkudkoliv. 

Pracoval jste několik let v holandském Haagu jako šéf IT oddělení T-Mobilu. V čem vás nejvíce obohatila práce v zahraničí? 

Největším přínosem je pro mě osvojení si různých stylů vedení. V Čechách jsem se naučil disciplíně a tvrdé práci, v zahraničí jednání s lidmi. Díky tomu, že jsem poznal jinou kulturu, se nebojím zkoušet nové věci. 

Doporučil byste takovou zkušenost absolventům? 

Určitě bych to doporučil každému. Myslím, že bych dnes nebyl tam, kde jsem, kdybych tuto zkušenost neměl. Obohatilo mě to nejenom manažersky, ale i lidsky. Manažerský tým v Monetě je složen z lidí z různých zemí nebo s bohatou mezinárodní zkušeností s rychlým rozhodováním vedení. Věřím, že je to pro absolventy výborná příležitost být u něčeho výjimečného a pracovat na zajímavých projektech. 

„KDYŽ MÁTE NĚJAKÝ NÁPAD, DÁ SE TU PROSADIT.“ 

Na pozici Chief Information Officer v MONETA Money Bank pracuje VLADIMÍR KLEIN, který studoval technickou univerzitu v Košicích a v roce 2015 získal titul MBA. Má mnohaleté zkušenosti v oblasti IT. Například ze společnosti T-Mobile Czech Republic, ale také z T-Mobile Netherlands i mateřské společnosti Deutsche Telekom. Poslouchá Depeche Mode a miluje brynzové halušky.

Právě dokončujete studium. Je obtížné skloubit práci v Monetě se studiem? 

Nastoupil jsem hned po dokončení bakalářského studia a začal jsem pracovat na DPČ. Mohl jsem pracovat podle potřeby. Pak jsem nastoupil na zkrácený úvazek. Teď, když mi už zbývá jenom diplomová práce, pracuji na full-time. 

Jakým způsobem probíhá v Monetě vzdělávání zaměstnanců? 

Momentálně jsou v nabídce hlavně školení na agilní metodiky. Taky máme technologická školení, většinou od architektů z IT, kteří se zúčastňují odborných konferencí, kde zjišťují aktuální trendy. Nechybí ani školení na soft skills – například na komunikaci, asertivitu apod. Pořádáme taky inspirativní snídaně s někým z managementu či hosty odjinud. Absolventi u nás začínají kariéru na trainee a juniorních pozicích. Stejně jako každý nově nastupující zaměstnanec i oni obdrží při nástupu adaptační plán a účastní se celodenního Induction Day, kde se dozví vše podstatné o bance. Novému zaměstnanci je přidělen tzv. „buddy“, který mu v začátcích pomůže. 

Jak se vy osobně podílíte na projektu MONETA Digital? 

Pomáhal jsem s procesy v našem mobilním bankovnictví Smart Banka. Spolupracoval jsem taky na nedávném nasazení nové služby Android Pay, což je bezpečné a pohodlné placení mobilem. 

Co se změnilo od vstupu banky na pražskou burzu? 

Procesy ve firmě se hodně zrychlily, banka se snaží podporovat hlavně ty oblasti, které jsou klíčové pro naplňování strategie stát se digitálním lídrem. IT je jednou z nich. 

Jaký je tu prostor pro vlastní iniciativu? 

Mám dobré nadřízené, se kterými mohu normálně mluvit a navrhnout jim změny. Když máte nějaký nápad, dá se tu prosadit. Už jsem takto několik návrhů předložil a následně se realizovaly. 

RADOVAN SUDA 

studuje informatiku na VŠE, kde dodělává magisterský titul. Zároveň pracuje v MONETA Money Bank, kam nastoupil po návratu z Erasmu v Aténách. Působí zde jako integrační analytik. Ve volném čase rád sportuje, zejména hraje squash, vaří nebo chodí do kina. 

Články ze stejné kategorie