Brigáda na recepci jako vstupní brána k vysněné pozici | Absolvent.cz

Brigáda na recepci jako vstupní brána k vysněné pozici

Většina studentů od ideální brigády čeká především výdělek a prostor pro studium. Práce na částečný úvazek během studia VŠ však může být také odrazovým můstkem k vyšším pozicím v dané firmě. Přesvědčily se o tom i Adéla Petrigallová, Karolína Mašatová a Valerie Mašlonková ze společnosti Kaufland.

Jak jste se dostaly k práci v Kauflandu?

Adéla: Na své první místo v Kauflandu jsem se dostala přes kamarádku. Ta měla nastoupit na pozici recepční, ale nakonec to u ní nedopadlo, tak doporučila mě.

Karolína: Taky jsem se dozvěděla o volném místě od kamarádky, která pracuje na zákaznické lince Kauflandu.

Valerie: Moje cesta byla podobná – nebyla jsem spokojená ve své předchozí práci a zeptala jsem se kamarádky, která pracovala v Kauflandu jako recepční, jestli někoho nehledají. Domluvila mi pohovor a přijali mě.

Co vám pozice recepční dala/přinesla?

Adéla: Já jsem se naučila především komunikovat s lidmi. Další disciplínou, ve které jsem se díky této pozici zdokonalila, je multitasking – psát e-mail, telefonovat a přijímat návštěvy zároveň.

Karolína: Kromě toho jsme nakoukly do fungování na centrále a poznaly všechny kolegy.

Valerie: Ještě bych vyzdvihla schopnost řešit problémy za pochodu a s chladnou hlavou.

Jak dlouho vám trvalo, než jste se v kariéře posunuly dál?

Adéla: Na recepci jsem byla něco málo přes rok a půl. Původně jsem neměla ambice se posouvat dál, protože jsem studovala vysokou školu a kombinace VŠ a práce na recepci mi maximálně vyhovovala, nakonec ale na postup přece došlo.

Karolína: Ani já jsem si původně nemyslela na jinou pozici. Líbilo se mi však PR a marketing, takže když mě po půl roce oslovila naše tisková mluvčí s pracovní nabídkou, slovo dalo slovo a přešla jsem na oddělení firemní komunikace.

Valerie: U mě to byl přesně rok, než jsem přešla na personální oddělení.

Karolíno, začátkem března jste nastoupila na oddělení firemní komunikace. Jaké jsou vaše první dojmy?

Zatím jsou moje dojmy jenom pozitivní. Pořád jsem v procesu zaučování, nasávám atmosféru nového oddělení. To, že znám svoje současné kolegy už z dob, kdy jsem pracovala na recepci, mi celý přechod velmi usnadnilo. Nepřišla jsem do cizího prostředí mezi cizí lidi.

Adélo, vy se staráte jak o firemní komunikaci, tak o CSR. Co si může čtenář pod touto zkratkou představit?

CSR alias udržitelnost a společenská odpovědnost firem. Pod tímto názvem se skrývá opravdu mnoho témat, kterým se věnujeme: od redukce obsahu cukru a soli v potravinách privátních značek přes snižování množství plastových obalů, redukce emisí, přes zelenou elektřinu až po hmyzí hotely a komunitní zahrady. Neopomenutelnou složkou je i spolupráce s neziskovými organizacemi.

Valerie, vaším oborem jsou lidské zdroje a HR. Jaké to je, dívat se na nábor „z druhé strany“?

Rozhodně příjemnější – jako náborář jsem v mnohem menším stresu než uchazeč. Na druhou stranu musím vybírat pečlivě, důkladně studovat životopisy, přemýšlet, zda se kandidát hodí na danou pozici.

Všechny jste si zkusily kombinaci studia vysoké školy a práce na recepci. Jak jste to zvládaly?

Adéla: Poloviční úvazek na recepci mi umožňoval pohodlně stíhat přednášky a dva tři dny v týdnu si odskočit do pracovního procesu a neměnila bych. Zkoušela jsem i jiné brigády, ale Kaufland zvítězil.

Karolína: Souhlasím. Navíc plánování směn bylo naprosto flexibilní a bezproblémové. Nikdy jsem nezažila ani náznak nátlaku, abych si vybrala, jestli půjdu do školy, nebo do práce. Vždycky jsme se domluvili tak, aby  to všem vyhovovalo.

Valerie: Já ještě studuji, jsem v prvním ročníku magisterského studia. Kombinaci práce a studia zvládám dobře. Samozřejmě však přicházejí období, kdy je toho hodně jak v práci, tak ve škole, a je třeba pečlivě plánovat, aby člověk všechno zvládnul. Zatím se mi to daří.

Co vás po nástupu do Kauflandu nejvíc překvapilo?

Adéla: Než jsem do Kauflandu nastoupila, nedokázala jsem si představit, co všechno se za tou velkou prodejnou potravin skrývá. Od oddělení kvality, které pravidelně organizuje ochutnávky produktů, přes výběr dodavatelů, zákaznické oddělení, expanzi a mnoho dalšího.

Karolína: Pro mě bylo největším překvapením prostředí centrály. Nečekala jsem tak krásnou budovu se vzdušným a moderním interiérem. Dalším příjemným překvapením pak byl skvělý tým na recepci a následně i na oddělení firemní komunikace.

Valerie: Netušila jsem, jaké ohromné množství lidí na centrále pracuje, a líbí se mi, jak mile a vstřícně se k sobě všichni navzájem chovají.

Jaký z benefitů, který Kaufland nabízí, máte nejraději?

Jednohlasně: Multisportku!

Adéla: Využívám ji, když jdu plavat, cvičit nebo potřebuji popojet po Praze na kole. Navíc máme skvělou spolupráci s organizací Loono, díky které jde z každého použití karty Multisport našimi zaměstnanci 10 Kč právě na konto této neziskovky. Už jsme jim vysportovali přibližně 1,5 milionu korun, takže je vidět, že v Kauflandu máme sportovce.

Karolína: Kromě Multisportky se mi moc líbil letošní vánoční balíček. Byl v něm krásný hrníček v K-jarmark designu, fair trade káva, čokoláda, prosecco,… zkrátka všechno důležité.

Valerie: Ráda sportuji, takže Multisportku využívám poměrně často. Dalším mým oblíbeným benefitem je možnost práce na home office, která mi šetří čas.

Co byste doporučily zájemcům o práci v Kauflandu?

Adéla: Aby se nebáli přihlásit a zkusit si práci v korporátu, protože já to můžu jen doporučit.

Karolína: Přesně tak, stačí jen přijít na pohovor a ukázat, co ve vás je.

Valerie: Je důležité dát najevo, že umíte být týmovým hráčem, protože o to v Kauflandu jde.

 

Články ze stejné kategorie