EmbedIT: V týmu schopných profesionálů | Absolvent.cz

EmbedIT: V týmu schopných profesionálů

EmbedIT, česká společnost patřící do skupiny Home Credit International, se v posledních letech řadí mezi nejvíce se rozvíjející IT firmy ve střední Evropě. Poskytuje IT služby jak jednotlivým částem skupiny Home Credit, tak i Air Bank. Jak se pro takovou firmu pracuje, nám přiblíží Otakar Kotrhonz, který zde vede tým programátorů.

Otakare, ty jsi opustil školní lavice zhruba před pěti lety. Jaké jsou tvé dosavadní pracovní zkušenosti?

Poměrně bohaté. Už během studií mě oslovila pracovní nabídka na školní nástěnce. Začínal jsem v malé firmě úplně od nuly. Vůbec jsem v té době neuměl programovat, ale tam mě to naučili. Poté následovaly další pracovní příležitosti a zajímavé projekty, na kterých jsem se dál zlepšoval. Nakonec mě vzali do velké investiční banky, kde jsem dělal na mezinárodním projektu. Své kolegy jsem osobně ani nepoznal, jeden seděl např. v New Yorku. Taková práce mě naučila velké disciplíně. Práci jsme si s kolegy předávali podle časových pásem. Vše dobře fungovalo.

Co tě přivedlo do společnosti EmbedIT?

V podstatě to byl tým odborníků, se kterými jsem chtěl pracovat. Znal jsem je z bývalého zaměstnání a na jejich doporučení přešel do EmbedITu. Nebylo to ale zadarmo.  Musel jsem samozřejmě projít výběrovým řízením.

Jak ses do nového týmu kolegů začlenil?

Vtipné na tom je, že jsem se nakonec stal součástí úplně jiného týmu. Můj nadřízený i zbytek kolegů seděli v kanceláři na centrále v Brně.

Vůbec si neumím představit, jak  mám začít efektivně pracovat, když jsem nováček a nikoho na začátku nemám při ruce.

Já jsem byl na tento způsob práce zvyklý už z předchozího zaměstnání, takže mi to nedělalo žádný problém. Člověk, který pracuje pro dynamickou společnost, musí být sám hodně proaktivní a učenlivý.

Dnes i ty vedeš tým lidí, část pracuje v Brně, druhá v Praze. Jak se ti daří ho v tom rychlém pracovním tempu koordinovat?

Jsem vděčný za předešlé pracovní zkušenosti, protože z nich teď mohu čerpat. Pracujeme podle metodiky Scrum - máme denní stand-up meetingy a obecně děláme vše, co k tomu patří. Na stand-upu se online spojíme s Brňáky a dáme rychlý pokec o tom, co kdo dělá a v jaké se nacházíme fázi. Pro posílení týmu já a mí zaměstnanci mezi Brnem a Prahou rotujeme. V praxi to vypadá tak, že dva dny v týdnu pracuji s vybranými členy pražského týmu v brněnské kanceláři a další týden zase hostujeme některé z nich u nás. Pro efektivnější sdílení znalostí jsme zavedli code review, které zajistí, že každou změnu kódu uvidí další osoba a může ji připomínkovat. Tím se zvyšuje i zastupitelnost v týmu.

Co považuješ za svůj největší pracovní úspěch?

Těší mě, že se mi daří udržet lidi v týmu. Všichni jsou tu od začátku mého působení a zatím mi nikdo neutekl. IT obor je v tomto velmi specifický. Člověk většinou dělá na  nějakém projektu dva až tři roky. Pak dojde do té fáze, kdy se vše naučí a začne se poohlížet jinde.

Ty už pro EmbedIT pracuješ více než tři roky. Blíží se tedy ta fáze, kdy se začneš rozhlížet?

Zatím nemám důvod. Pracuji s lidmi, od kterých se mám stále čemu učit. Navíc pracujeme na velice zajímavém projektu a mým cílem je dotáhnout ho do maximální zralosti. Tzn. že ho nejen naprogramujeme, ale zároveň i odladíme na základě zpětné vazby od našich kolegů a zákazníků. Aktuálně je náš produkt nasazený v Kazachstánu a ve  Vietnamu. Tento rok přidáme ještě Indonésii a Filipíny.

Co na práci v EmbedITu oceňuješ?

Určitě mě těší spolupracovat s velkými profesionály. Podařilo se tu vybudovat opravdu silný tým. Cením si třeba i takové maličkosti, jako je přestavba kanceláří. Vedení se zajímalo o náš názor, jak by měly vypadat. Díky tomu jsou designovány do minimalistického skandinávského stylu, kde se nám dobře pracuje nebo tam máme nově například polohovací stoly, které se dají zvednout. Ajťáci často trpí bolestmi zad. Teď jí můžeme předcházet tím, že při práci několik hodin stojíme. Mně osobně to dost prospívá. Můžu  říci, že se o nás společnost celkově dobře stará. Ve chvíli, kdy se v týmu už dlouhodobě známe, se dá na všem domluvit. Já jsem například pustil jednoho kolegu pracovat na 14 dní na Kanárské ostrovy. A vyplatilo se. Dokonce přivezl nový systém, který tam udělal. Příště ho rád pustím znovu.

Otakar Kotrhonz vystudoval Elektrotechnickou fakultu na ČVUT v Praze. První pracovní zkušenosti začal sbírat během studií ve společnosti Simpleway, poté pracoval na velkých projektech ve Wincor Nixdort a Barclays. V současné době ho nejvíce zaměstnávají jeho malé děti - dvouměsíční dvojčata.

Články ze stejné kategorie

Ptali jsme se personalistů…

Zástupci HR oddělení různých firem nám poskytli zajímavé odpovědi ohledně náboru zaměstnanců do firmy. Jak probíhají jednotlivá přijímací řízení a na co by se kandidáti měli připravit?